Black Swan Rising


Läste alldeles nyss ut Black Swan Rising som är skriven av Lee Carroll. Att Carroll är ett pseudonym är ingen hemlighet och den kvinnliga parten, Carol Goodman, har tidigare skrivit ett flertal fantasyböcker. Jag har inget ont att säga om Carol och hennes mans författarskap. Språket är bra och även om jag inte dras in i berättelsen ordentligt så sitter jag ändå på helspänn. Eller snarare sagt, jag behåller uppmärksamheten.

Tyvärr så börjar berättelsen börjar brista på för mig är när Will träder in i boken i rollen som Garets kärleksintresse. Ärligt talat, är inte vampyrer så gammalt nu? Han är snygg, han är rik och han dricker hennes blod. Lägg sedan till en klyschig sexscen på det. Groundbreaking inom fantasygenren.

...NOT?

Jag tycker verkligen att det är synd att kärlekshistorien förstör den "riktiga" historien för annars så är det faktiskt riktigt bra. Som sagt, saker händer ständigt och man får följa med på en resa runt, över och under hela New York.

Det ska finnas en del två också, The Watchtower, men om jag ger mig på den så kommer det nog inte ske än på ett tag i alla fall. En stark trea får ändå Black Swan Rising för jag tycker att historien och karaktärerna var uppbyggda på ett bra vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0