Vad jag vill läsa

Jag tänkte här planlägga vad det är jag funderar på att göra det kommande året. Alltså i bok/film/tv-serieväg då. Börjar med böckerna i detta inlägget för annars blir det alldeles för långt.


Sedan jag började läsa bokbloggar den senaste månaden så har jag blivit jättetaggad på att ta upp mitt läsande ordentligt igen. Jag läser hyfsat mycket vanligtvis tycker jag, vilket har visat sig inte ens är i närheten av hur mycket vissa andra läser, men nu har jag fått ett nytt intresse för det och en massa spännande tips.
Så detta är några av de författare som jag gärna vill läsa under 2012:

- Cassandra Clare
- Melina Marchetta
- Lee Carroll
- Gail Carriger
- Sir Arthur Conan Doyle
- Michael Chrichton

Också vill jag väldigt gärna göra en omläsning av Härskarringen-triologin. Det måste i alla fall vara åtta år sedan jag läste de böckerna senast. Dessutom vill jag läsa fler av Neil Gaimans verk och fortsätta att läsa på George RR Martins serie 'Sagan om is och eld'.

Har nyligen börjat läsa på min första roman av Agatha Christie. Jag vet inte om det beror på att översättningen är gjord nyligen men det är mycket mer lättläst än vad jag väntat mig. Inget tungt och inlindat där inte. Fruktansvärt spännande och total avsaknad av blod och diverse andra grejer. Skönt för en gångs skull.

2011 läste jag:
- 19 st böcker
- 4 st på engelska, 15 st på svenska
- 10 st manliga författare vs 9 st kvinnliga

Så detta året vill jag först och främst läsa fler böcker på engelska och ett rimligt mål borde väl vara att hinna med att läsa 25 stycken böcker under året.

Kommentarer
Postat av: Man

Älskar att läsa sådant här. Det ska bli kul (särskilt som jag är likadan) att se vad du vill se i film- och serieväg också! Lycka till med ditt mål, det kommer nog gå bra! :D

2012-02-13 @ 16:23:05
URL: http://livsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0