2011

Bästa bok: Metro 2033 av Dmitrij Gluchovskij (trots att den hade sina brister, bland annat inga vettiga kvinnliga karaktärer) eller Boktjuven av Markus Zusak.

Sämsta bok:
Gillade inte alls Anna Gavaldas 'Lyckan är en sällsam fågel' men så har jag ju faktiskt inte läst ut hela heller.

Bästa film:
Lite orättvist mot alla andra bra filmer men det är ju självklart att det är Deathly Hallows part 2.


Sämsta film:
Paul är helt klart årets besvikelse, nådde inte alls upp till föregångarna Hot Fuzz eller Shaun of the Dead.

Bästa tv-serie:
Freaks and Geeks.


Bästa låt(ar):

- Coldplay - Paradise
- Lady Gaga - Judas (plus Born This Way och You and I)
- Veronica Maggio - Jag kommer
- Martin Solveig - Hello
- Lykke Li - Sadness is a Blessing
- Foster the People - Pumped Up Kicks


Hatlåt:
Det finns alltid några låtar som jag hatar men många andra gillar. Chris Medinas 'What are words' är ett exempel. Jag står inte ut. Bruno Mars 'Grenade' hatar jag också.

Bästa köp:
Min underbara, älskade bil! Som visserligen har ett sugigt batteri men jag tycker om den ändå. Har döpt den till Jaques Chirac, den är ju fransk liksom.

Bästa klädesplagg:
Någon av mina blå klänningar.

Bästa grej:
Min iPhone! Åh älskade grej.

Största händelse:
Började en treårig utbildning. Ganska stort tycker jag, förhoppningsvis den enda grundläggande högskoleutbildningen jag ska läsa i livet, fast det vet man ju aldrig.
Också var jag ju på midnattspremiär av Deathly Hallows part 2, det var stort.

Bästa månad:
Augusti eller kanske september. Eller juni. Ingen månad har stått ut riktigt.

Sämsta månad:
November helt klart. Jag ville nog gå och begrava mig själv femtiotre gånger om men jag lärde mig samtidigt väldigt mycket.


Sammanfattningsvis så var 2011 ett ok år men jag hoppas att 2012 blir bättre, om inte annat så ska jag själv göra det bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0