Bokbloggsjerka

Är väl ute i sista minuten men gör ett försök igen. Den här veckans fråga, eller snarare önskan, från Annika är: pusha för en europeisk författare som du gillar.

Första tanken som slog mig var JK Rowling. Hon är ju brittisk men det kändes lite väl förutsägbart. Så istället vill jag pusha för Michelle Paver, författaren till Vargbröder vilket är en bokserie som jag tycker om väldigt mycket. Paver är väldigt duktig på att hålla sin läsare på tårna och har ett härligt språk. Hon har även skrivit Evig Natt, vilket är en skräckbok som fått fina recensioner och som jag helt klart ska bita tag i så fort jag kan.


Kommentarer
Postat av: Monika

Just det, Evig natt står på min önskelista. Jag har nog bara sett positiva kommentarer om den.

2012-03-20 @ 07:34:56
URL: http://bokslut.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0