Jag blir ruinerad av kaffe

Nej, det blev ingen fisk under hela veckan och därmed ingen fiskbild. Bättre lycka nästa gång antar jag. Känns aningens bittert när man nu i kväll hör en historia om hur någon  en gång lyckades dra upp tre torskar på samma kast.
Men jaha, kul för honom då.
Nu låter jag mer bitter än vad jag är, det är inte som att jag tänker ge mig än. Hösten ska väl vara en bra fiskesäsong har jag hört.

Imorgon så ska jag sitta i skolan heeela dagen. Det ska bli roligt men det kommer krävas ett par stycken koppar kaffe för att hålla mig vaken när man sitter stilla under så lång tid. Om jag minns rätt så kostar en kopp kaffe tio kronor och tänk dig att jag dricker kanske fyra sådana per vecka i minst 15 veckor. Inte konstigt att alla studenter är så fattiga.

Kommentarer
Postat av: Ella

Tänk på att ALLA fiskehistorier är överdrifter. Han drog säkert inte alls upp tre stycken på samma kast. Kanske tre samma dag. Eller så var det kanske tre små, små, smååååååå fiskar, liksom.



Jag...tror inte Hood kan svenska. Och maten kan vi ju dela ut till de fattiga tillsammans, han och jag!!

2011-08-28 @ 22:16:22
URL: http://ellzo.blogg.se/
Postat av: TIDSTJUVEN

Tre torskar på samma kast? Är det ens möjligt?

2011-08-29 @ 16:15:28
URL: http://tidstjuven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0