En liten fiskerapport

Nej, det har inte blivit någon fisk. Jag har faktiskt bara varit ute och fiskat en gång denna veckan och man får väl ha lite tålamod. Andas in och andas ut, eller vad det nu är som Per Gessle sjunger om.
Fast nu i tisdags när jag var ute och fiskade så kom det faktiskt en fisk och ryckte i spöet, det var så soligt och vindstilla så att jag till och med kunde se den. Ärligt talat så blev jag lite lättad över att den bestämde sig för att den inte ville ha min lilla gröna låtsasfisk till middag. Den var så himla stor och om jag hade dragit upp den så hade jag varit tvungen att med mörda den med mina Converse. Det hade inte känts så bra.

Annars så har det varit en dyr semester såhär långt. Först gick ljuddämparen på bilen sönder någonstans mellan Sjöbo och Tomelilla. Jag fick för mig att det var bilen bakom mig som lät en massa för det finns ju en del som vill att deras bil ska låta så mycket liksom. Fast sedan upptäckte jag att det var när jag själv tryckte på gasen som det lät så himla mycket. Men yay liksom.
Sedan tappade jag min mobil i golvet, vilket jag visserligen gjort ganska många gånger men nu fick det vara nog tyckte den och dog. Någon timme senare lyckades jag förstöra sim-kortet också så att alla mina bilder och telefonnummer försvann. Väldigt lyckat. Fast jag måste säga att jag aldrig har haft en mobil i två och ett halvt år innan utan något som helst krångel, om man bortser från volymknappen då. Sony Ericsson kan sina saker.
Så nu förtiden är jag sjukt hipp och har gått och blivit med iPhone. En vit en och den är extremt beroendefarmkallande. Klockan tio på kvällen igår så kunde jag inte förstå hur jag hade klarat mig hela livet utan min iPhone.


Kommentarer
Postat av: Bea

Du får tänka på Marjorie "Maude" Chardins kloka ord: "Here today, gone tomorrow."



Sv: Jag blev bjuden på resan av min syster och vi ska vara där i en vecka. Men nästa sommar ska jag tillbaka igen, och då för att jobba.

2011-08-26 @ 10:58:27
URL: http://beatricelundahl.blogspot.com
Postat av: Ella

Du, vänta bara tills det gått typ ett år. Då kommer du kalla den baby, klä den i töntiga kläder och typ blåsa på den när du råkar tappa den för att den inte ska vara ledsen.

Jag vet inte vad jag skulle göra utan min ibabe asså.

2011-08-26 @ 22:35:06
URL: http://ellzo.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

Hej kommentera gärna minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med.



Kommenterar du så kikar jag gärna in i din blogg igen och läser igenom mer noggrant ;) och kanske gillar jag din blogg så mycket att jag lägger till den i "bra bloggar" i min blogg så mina 500-1000 beöskare kan hitta till dig också.



Mvh Bodypalace – en blogg där alla är vackra & unika

(ursäkta reklamen men jag ser den som positiv, vill att så många som möjligt ska hitta till bloggen för se budskapet jag vill sprida och motverka kroppsidealen som media spyr ur sig)

2011-08-27 @ 13:19:09
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Myaraq

Shit. det låter läskigt. Jag har haft min iphone i typ 2 veckor och jag tror jag kan ersätta rätt mycket med iphonen. typ... allt.

2011-08-27 @ 15:15:22
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Bea

Sv: det är ena huvudkaraktären i filmen "Harold and Maude" av Hal Ashby. Fruktansvärt fin film, och hon är min hjälte. Den borde du verkligen se!



Haha, av min erfarenhet så är det bäst att inte ha materiella saker som bästisar. Min dator gick sönder, och det kändes lite för mycket i hjärtat än vad jag hade velat.



Självklart! Jag är inte ens en så stor öldrickare, men det känns lite som ett måste när man är i England.

2011-08-27 @ 15:31:02
URL: http://beatricelundahl.blogspot.com
Postat av: Ella

Jag kollar på bilden...och känner inte en koppling till Stig. En iphone måste ha ett lite glammigare namn, tycker jag.

2011-08-28 @ 22:17:12
URL: http://ellzo.blogg.se/
Postat av: Ella

Jag röstar i så fall på Carl-Erik!

2011-08-30 @ 21:03:47
URL: http://ellzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0